Monografia a stampa Monografia a stampa

Empowering future teachers for a sustainable intercultural and inclusive education : the impact of eTwinning on initial teacher education

Roma : Carocci, 2023
Abstract/Sommario: Most European Initial Teacher Education systems share common objectives aimed at preparing educators for effective and reflective teaching. Integrating eTwinning into the curriculum of future teachers enhances their potential by supporting the development of transversal competences, reinforcing digital and communication skills, and helping them become better teachers within a broader and richer community of practice. In order to give a complete picture of the eTwinning ite Initiative, ...; [leggi tutto]
Copie: 1
Prestiti: 0
Prenotazioni: 0
Campo Valore
Descrizione Empowering future teachers for a sustainable intercultural and inclusive education : the impact of eTwinning on initial teacher education / edited by Alexandra Tosi. - Roma : Carocci, 2023. - 165 p. ; 24 cm. - (INDIRE. Progetti ; 26)
Note
DOI: 10.36174/0000008
Collezione
Numeri
  • EAN: 978-88-290-2332-5
  • EAN: 978-88-290-2333-2
Autori
Classificazione
  • 370.711 - Educazione. Insegnanti. Formazione professionale
Thesauro
Chiavi
Luogo di pubblicazione
  • Roma - [Luogo di pubblicazione]
Editore
Paese
Lingua
ID scheda 25012
Estendi la ricerca dell'opera
Estendi la ricerca degli autori
Tosi, Alexandra
Tutte le copie
Biblioteca Inv. Sez. Collocazione Prestabilità Stato Prenotazioni
Biblioteca INAPP 13883 CDS - Corrente CDS 03234 Ammesso al prestito A scaffale Nessuna