Risultati ricerca
Roma : Caspur Ciber publishing, 2012
Abstract/Sommario: Dal 1992, anno di nascita del Caspur, al 2012 sono passati 20 anni: venti anni di calcolo scientifico e innovazione tecnologica al servizio della società. L’edizione presentata mira ad evidenziare tale particolare evento, sottolineando cosa è accaduto in questi venti anni, non solo per il Consorzio ma anche per il calcolo, la scienza e le tecnologie. Il report è articolato in tre sezioni principali: la prima, quella istituzionale, presenta il Caspur e ne racconta la storia; nella secon ...; [Leggi tutto...]
Los Angeles [etc.] : SAGE, c2009
Abstract/Sommario: Placing into perspective the meaning of evidence for evaluation professionals and applied researchers, this text provides observations about the diversity and changing nature of credible evidence, Editors Donaldson, Christie, and Mark include lessons from their own applied research and evaluation practice, and suggest ways in which practitioners might address the key issues and challenges of collecting credible evidence.
Munster ; New York : Waxmann, 2007
Abstract/Sommario: One of the most significant developments in school education in recent years has been the development and introduction of standards, a subject of considerable controversy. This book is the result of an event held in Kiel, a symposium that was arranged by two leading science education groups, one at IPN (Leibniz Institute for Science Education at the University of Kiel) in Germany and the other at the University of York, UK. The seminar brought together experts from 15 countries. These ...; [Leggi tutto...]
New Delhi [etc.] : SAGE, 2009
Abstract/Sommario: Does research influence public policy and decision-making and, if so, how? This book addresses this question, investigating the effects of research in the field of international development. It starts from a sophisticated understanding about how research influences public policy and decision-making. It shows how research can contribute to better governance in at least three ways: by encouraging open inquiry and debate, by empowering people with the knowledge to hold governments account ...; [Leggi tutto...]
Napoli : Cuzzolin, c2011
Abstract/Sommario: Lo studio descrive l’universo della ricerca scientifica sanitaria, le caratteristiche organizzative ed operative dei principali attori (pubblici, privati non profit e privati for profit) e le relazioni che il non profit sviluppa con gli altri protagonisti del settore. Il valore di questa ricerca, in modo particolare, è rappresentato dall’analisi di un tema poco trattato in letteratura e dallo sforzo positivo di integrazione dei dati disponibili. L’accurata indagine territoriale, esegui ...; [Leggi tutto...]
Abstract/Sommario: Nella convinzione che le informazioni ottenute attraverso un processo di ricerca siano fortemente dipendenti dalle tecniche predisposte per rilevarle, gli autori ritengono cruciale la necessità di un loro studio regolare e approfondito. La forced choice è uno strumento che offre elevate garanzie di affidabilità e attendibilità nella rilevazione degli atteggiamenti. Lo studio vuole rappresentare un ulteriore contributo all’approfondimento di questa tecnica che, già risolutiva di alcuni ...; [Leggi tutto...]
Abstract/Sommario: L’articolo mette in relazione tre ambiti giuridici di rilievo. Il primo, è rappresentato dal binomio istruzione – università (e ricerca scientifica); il secondo è dato dal concetto di cultura, che la Costituzione tutela all’art. 9 e lega indissolubilmente agli artt. 33 e 34; infine, viene in riferimento la nozione emergente di cultura digitale. L’autore si sofferma preliminarmente sui primi due aspetti concettuali per meglio mettere a fuoco i contorni, ancora non nitidi, delle problem ...; [Leggi tutto...]
[S.l.] : Springer, c2009
Abstract/Sommario: Contributing to the international discussion on higher education globalization and worldwide rankings of higher education institutions, this volume criticizes the existing one-dimensional and aggregated international ranking models and suggests an interesting and exciting new approach of multi-dimensional mapping of higher education institutions. The text gives readers a window on the unique process of developing a new approach to creating effective transparency in the diversity of hig ...; [Leggi tutto...]
[S.l.] : Springer, c2009
Abstract/Sommario: This book addresses implications for "Gold Standards" of education research, especially in science education and literacy. These standards are meant to provide evidence-based educational outcomes found effective in randomized controlled trials, following patterns of evidence used in medical research. Similar expectations have emerged in other countries, from education ministries, for researchers working with U.S. colleagues, and for researchers with multinational and non-profit support ...; [Leggi tutto...]